Önskat recept

Ska äntligen göra som Simone mfl bad mig om efter tjejkvällen och ljuspartyt att lägga ut receptet på köttfärspajen pch den varma smörgåstårtan.

Idag blir det pajen för jag fick lite inspiration när jag lagade det till middag idag ;-)
Håll tillgodo!



Pajdeg:
4dl mjöl
2tsk bakpulver                     Blanda ihop till jämn deg
2krm salt
50g smör
1,5dl mjölk

Tryck ut degen i en smord pajform, grädda i 225*c i 10 min

Fyllning 1:
400-500g blandfärs
1 gul lök                               stek ihop i stekpanna
1,5tsk salt
ca 1tsk oregano
svartpeppar, vitpeppar

Fyllning 2:
3-4st tomater      hacka i små bitar

Fyllning 3:
1 paket bacon             klipp i bitar och stek i stekpanna

Fyllning 4:
4msk majonäs
2dl lätt creme fraiche                  blanda samman till en smidig smet, bred ut ovanpå pajen.
1,5dl riven ost
vitpeppar


                                          Grädda i 250*c i ca 10min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0