torsdag

och jag har inte gjort nåt vettigt alls idag..
Lämnade Wilma på dagis vid nio imorse, eller rättare sagt 9.15 för vi var ju självklart sena som alltid.
Tog en stund att gå till dagis idag för det var ju en massa snö överallt (iaf så att det var vitt på marken) och lilla fröken var helt salig över detta ;-)

Väl hemma igen så gjorde jag lite fika o satte mig i soffan, Leah låg i baby-gymet o grejade. sen vid elva så somnade hon och då kom Mårten upp så vi satte oss i soffan o kollade klart på en film som han började titta på inatt.
Sen åkte han till jobbet och jag tog upp min nya bok och läste lite i den.
Svart ros av Nora Roberts, min favoritförfattare.
13.20 vaknade Leah, gav henne mat och sen var det dags att hämta Wilma igen..

Sen var jag en dålig mamma som mest kände för att sitta o slöa vid tv:n.. Men jag ryckte upp mig lite iaf så vi lagade mat ihop en stund ;-)

Leah somnade strax efter fem så jag & Wilma hade lite mysigt alldeles själva, så hon fick bada i badbaljan och sen så myste vi i soffan och tittade lite på bumbibjörnarna. Och lagom tills dess att Wilma började visa vissa tendenser till att somna så vaknade Leah!...
Sen brakade helvetet lös, Wilma började krångla runt o busa..Leah var jättepigg o vägrade somna om ..
Och jag kände mest för att försvinna bort..
Men efter en timmes bråk så  la jag in Leah i sin säng, satte igång speldosan och hoppades att hon skulle vara nöjd en stund iaf. Så gick jag in o satte mig bredvid Wilmas säng o lugnade ner henne så att honsomnade. När jag gick för att kolla till Leah så hade hon oxå somnat, så på bara 5min så blev det knäpptyst..
*knepigt*
Men himla skönt.
Så jag ringde Marie o fördrev ca 45min med att prata med henne, var längesen nu så vi hade mycket att prata om. Alltid lika trevligt :-)

Nu ska jag nog göra en kopp te o mysa lite i soffan o lyssna till spraket från kakelugnen. *mys*

Kommentarer
Postat av: Josefin

vad mysigt du har det jämt!

2009-11-06 @ 11:40:05
URL: http://josselinen.blogg.se/
Postat av: Anna

hihi, ja ibland så ;-)

2009-11-06 @ 16:54:02
URL: http://silverstare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0