Tisdag

Idag har jag det varit fullt upp hela dagen, fast på ett positivt sätt. Och det har gjort att dagen har gått riktigt fort.


I förmiddags så var vi på öppna förskolan mellan kl 9,30-12.30, alltid lika trevligt att träffa alla mammorna och barnen. Wilma älskar att få komma dit o leka.
Fick använda det som muta igår kväll när hon skulle sova, för hon ville nämligen inte alls gå o sova..
Så då sa jag som så att hon var ju tvungen att somna för att det skulle kunna bli morgon så att hon skulle få åka o leka med Charlie och dom andra barnen. Och efter det somnade hon så snällt i sin säng.
Charlie är en stor favorit :-)

Leah satt nästan alldeles själv idag! Vi hade ett par kuddar som stöd men en stund så behövde hon dom inte alls. :-)
Så snart så kan hon det nog.


När vi kom hem därifrån så tog vi det bara allmänt lugnt i nån timme, Wilma låg på soffan och tittade på Nalle Puh och jag förberedde middagen.

Kl 15 satte jag en bröddeg på jäsning som Wilma sen hjälpte mig att baka ut. Blev 6 st fina brödkakor.
Sen så kom Mårten hem från jobbet, och då skjutsade han Wilma hem till svärmor & svärfar.
Så var det bara jag & Leah hemma, "vi" gjorde middag (potatismos & fylld falukorv) och gräddade brödkakorna.

Sen så badade jag lilla fröken och stoppade henne i säng och lagom tills dess att hon hade somnat kom Wilma hem ;-)

Och ca kl 20.30 var det tyst här hemma.

Imorgon så är det lika fullt upp, dagis för lilla fröken, sen fika i stan och efter det barngympa. *pust*
Kommer nog att somna gott imorn ;-)

Och antagligen ikväll oxå.
God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Martina

Så gott det ser ut, vad är det för recept på dem tro? kanske man kan få det blinkar

hoppas ni har det bra och att ni alla mår bra efter den jobbiga sprutan. Kram

2009-11-17 @ 18:22:03
URL: http://hallonmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0