Tandläkarbesök..

hade vi ett inbokad i fredags morse. Inte för mig men för lilla Wilma.
Klart billigare och roligare än om det hade varit  jag som skulle dit ;-)
Det var första besöket för henne, så det var mest information från tandläkaren/sköterskan? vet inte riktigt vad hon var, men trevlig var hon iaf ;-)
Och Wilma var tokduktigt, hon gapade jättestort så att tandläkaren kunde räkna Wilmas tänder (16st) och borsta dom lite samt lägga på lite flourlack. Sen så klättrade hon upp och ner på undersökningsstolen eftersom att hon kom på att det gick att åka kana nedför den ungefär som en rutschkana ;-)
Sen när vi skulle gå så blev hon helt salig när hon fick en tandborste med Nalle Puh på av tandläkaren.

Efter det så var vi med mormor och tittade på tomtarna på osterian och fikade lite.
Kvällen avslutades med att jag & Wilma myste i soffan o tittade på filmen Cars, Wilma mumsade på majskrokar och vindruvor medans jag mumsade på betydligt onyttigare saker ;-)
Sen strax efter kl 20 så vaknade jag o upptäckte att vi visst hade somnat i soffan båda två ;-)
Snacka om att vara trötta..

Lördagen var så lugn som den bara kan bli, Mårten var iväg på folkracetävling i Tidaholm och jag kände inte för att åka iväg dit eftersom att vädret såg så mulet ut..så jag o barnen var hemma.
Iaf på förmiddagen för sen så blev det tråkigt så vi åkte iväg hem till mamma istället ;-)
Wilma o Leah somnade i bilen på väg hem därifrån på kvällen så det var bara att stoppa dom i säng när jag kom hem och sen så kunde jag o Mårten titta på film, 3000mil till Garceland hette den. Den var faktiskt helt okej.

Nu så sitter jag här alldeles själv, lugnt o skönt. Wilma & Mårten har åkt upp till svärmor & svärfar och Leah har somnat. Så nu ska jag gå o fortsätta med mitt syprojekt, lekdynor till Wilma.
Får se hur det går, den där j-kla symaskinen bara bråkar med mig hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0