nu e det gjort..

Happ, så vart man vaccinerad då..
Gick rätt så bra, själva sprutan i sig gjorde väl inte så ont. Kändes mest som ett tryck på armen när hon sprutade in vaccinet.. Fast när hon tog bort sprutan så bara det sprutade ut blod! Hon hade visst lyckat sticka hål på en blodåder så att den sprack...! Hon fick stå o trycka på armen en stund så att det slutade och så att det gick att sätta på ett plåster...
otäckt..det hjälpte ju inte min sprutfobi direkt....

Wilma fick oxå en spruta, men hon fick i benet. Hon fick sitta i mitt knä så försökte jag få henne att inte titta på när sköterskan stack henne med sprutan, men det gick inte alls.. Så när hon fick sprutan så skrek hon jättemycket... :-(
Men hon lugnade sig ganska snabbt när hon fick nappen, ett plåster och så fick hon välja en leksak ur en korg som dom hade stående där.
Gissa vad fröken valde; en liten rallybil ;-)

Sen var allt som bortblåst :-D

Nu ska jag gå o sova, har kännt mig lite groggy sen jag fick sprutan och så börjar armen värka lite mer nu...
Hoppas att det inte blir värre än såhär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0