vinter!!

Åhh nu är det äntligen vinter och julkänslan bara flödar!!
Massor med snö ute och termometern visar på -6 grader, hoppas bara att det håller i sig tills julafton och gärna ett par dagar till.

Här hemma har det varit fullt upp ända sen i fredags.
Då var det luciafirande på Wilmas dagis på morgonen, riktigt mysigt. Wilma ville inte riktigt vara med när dom skulle stå o sjunga för alla föräldrar så hon stod bredvid och tittade på istället ;-)



Sen på kvällen så hade vi besök av Markus, malin och deras lille son Lucas, han & Leah kom bra överens ;-)


I lördags så lussade vi för mormor och Folke och sen så åkte vi vidare hem till min moster Lena för att göra julgranskarameller.
Det har vi gjort hemma hos dom varje år sen jag var liten, det är så mysigt.
Fast i år var det väl mest kaos. ;-)
Wilma sprang omkring och lekte med mina kusinbarn Sindre & Lisen. Och Leah var trött och gnällig ända tills vi fick henne att sova en stund ;-)
Men julgranskarameller lyckades vi göra iaf trots kaos.
Men det var väldigt skönt att komma hem sen på kvällen och barnen somnade så smidigt.

I söndags var det lika fullt upp.
Jag & Wilma bakade lussekatter på förmiddagen, sen gjorde jag middag och sen kl15 så åkte vi till Sandhems kyrka för att titta på barnkörens luciatåg.
Det gick överraskande bra i kyrkan, jag trodde att det skulle bli svårare att vara själv med både Wilma & leah på ett sånt ställe.
Det var lite stökigt en stund men sen så mutade jag henne med ett litet paket russin och då satt hon still så snällt så ;-)
Sen så var det julfest i församlingshemmet med dans kring granen, fika och tomtebesök.
Alla barnen fick varsin godispåse av tomten, och jag hoppades på att det skulle vara nån liten clementin i men det var bara sega kolor, skumtomtar, klubbor och ännu mer sega kolor...så Wilma fick smaka lite på en skumtomte.. hon får ju inte äta godis än, jag tycker att vi kan försöka vänta så länge det går med det.
Jag trodde att det kanske skulle bli ramaskrik om hon inte fick ha påsen, men det var ingen fara för hon har inte frågat efter den sen. Och nu är den slut  :-)


Här kommer förresten den utlovade bilden på julgodiset, jag gjorde fler sorter men glömde ta kort på dom.
Sen så gav jag bort dom till mamma i present för hon fyllde 50år igår.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Tack för uppdateringen! :)

Söt lucia förresten.

Äh, jag ringer dig nu.

2009-12-17 @ 14:14:41
URL: http://josselinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0